Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΘΕΜΑ : "πεζοπορικές και ποδηλατικές διαδρομές στη Χαλκιδική"

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 Α.   ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ (ΠΟΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΤΕ) :

-        Πλεονεκτήματα της πεζοπορίας και του ποδηλάτου για το περιβάλλον, τις μετακινήσεις, την υγεία, τη φυσική άσκηση
-        Ανάπτυξη και προώθηση- ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου και της πεζοπορίας
-        Χάραξη πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών – κατασκευή ποδηλατόδρομων
-        Επιλογή αξιοθέατων, μνημείων, τόπων φυσικού κάλλους στην πορεία των διαδρομών. Σύνδεση με την τοπική ιστορία, λαογραφία, πολιτισμό

Β. ΠΟΙΟΥΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΒΑΛΑΤΕ;

-        Απόκτηση γνώσεων που αφορούν τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου, τη χρήση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης φιλικών στο περιβάλλον, την αειφορία. Ενεργητική και βιωματική μάθηση
-        Ευαισθητοποίηση μαθητών, σχολικής & τοπικής κοινότητας για την ανάγκη υιοθέτησης οικολογικών πρακτικών και μέσων με παραδειγματική εφαρμογή τους
-        Ενίσχυση της αυτενέργειας, πρωτοβουλίας, συμμετοχής, κρίσης, έκφρασης των μαθητών. Ανάδειξη ομαδικότητας και συνεργασίας, ανάπτυξη προσωπικής και κοινωνικής ευθύνης.

 Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

-        Μέθοδος συνεργασίας και μέθοδος project – εργασία σε ομάδες
-        Κατά τόπους έρευνα με εκπαιδευτικές επισκέψεις και συνεντεύξεις
-        Χρήση τεχνικών όπως ερωταπαντήσεις, καταιγ. ιδεών, διάλογος, καλλιτ. Έκφραση
-        συλλογή φωτογραφικού υλικού, κατασκ. χάρτη, ετοιμασία κολάζ – CD παρουσίασης
Συνεργασία με τον υπεύθυνο Σχολ. Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Χαλκιδικής
                    τοπικές ομάδες ορειβατικές και ποδηλατικές
                    υπεύθυνους του Δήμου, μηχανικούς, τοπογράφους, κλπ
                    ΚΠΕ με εκπ. επισκέψεις και συμμετοχή σε περιβαλ. προγράμματα τους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου